неделя, 17 януари 2016 г.

Полейник



Днес на Антоновден се правело хляб-без да искам съм улучила традицията както прочетих при Катето.
Честит пазник на празнуващите!
Случайно сутринта видях няколко рецепти на Йоли ,която тя така майсторски изпълни  и реших да  направя тази питка-полейник.Видя ми се бърза и вкусна рецепта и се захванах.
С много хубаво коричка  и мекичка отвътре.


Аз го направих почти в двойна доза
Продукти:
500 мл. топла вода
1 с.л. сол
1 пакетче суха мая
1 кг брашно 

Приготвяне:
В купа се слага водата и маята,солта и по малко се прибавя брашното.Бърка се  и се получава лепкаво тесто.Оставя се в купата да втаса,после пак се разбърква внимателно  и така до 3 пъти.Аз го направих 2 пъти и пак си стана чудно.


След това се изсипва в намазнена с олио тава  .


Разстила се хубаво и намазах и отгоре леко с олио.Аз го сложих в студена фурна и пуснах на 180 градуса.
Пече се до готовност за около 30-35 минути.


В тази зимна неделя нямаше как да не направя нещо месено,за да е  по-уютно и вкусно в къщи.






Няма коментари:

Публикуване на коментар