вторник, 22 ноември 2011 г.

Хрупкави хлебчета


В денят на Християнското семейство,реших да направя тези хрупкави хлебчета.Видях ги при Дианка,при Мария Христу-две прекрасни кулинарки.
Искам да пожелая на моето и на всички семейства много любов,разбирателство и толерантност.


Ето и продуктите за тях
300 гр. топла вода
2 с.л. зехтин
1 пакетче суха мая
2 с.л. сол
1 с.л. захар
около 700 гр. брашно-може типово и грахам-аз сложих само бяло
В купа се слага брашното и останалите продукти-омесва се.Оставя се да втаса около час,покрито с кърпа.Втасалото тесто се разделя на части според желанието за големина на хлебчетата-аз направих различни размери.Взима се топче от тестото,разточва се с точилка на правоъгълен лист,който намазвам по средата със зехтин и навивам на руло,но да не е стегнато.В средата се прави разрез с остър нож,но не до край.В тава се слага хартия за печене,намазва се със зехтин и се нареждат хлебчетата.Слагам я в леко затоплена и изключена фурна да втасат още веднъж.След това фурната се включва на 170 градуса и се изпичат.

10 коментара:

  1. Чудесно изглеждат хлебчетата, Живка!
    Благодаря за избора и ще се радвам, да са ви харесали.
    Макар и ден след празника,сърдечни поздрави, здраве, любов и благоденствие в дома ти,Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесни са се получили хлебчетата ти Живе :) ! Изглеждат страшно апетитни ;),Комплименти от сърце:)!Поздрави и от мен за вчерашния празник с пожелания за благоденствие и много любов в семейството :) ! Хубав ден и прегръдки!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Живе,ама ти се отдава месенето и печенето!
    Фантастични са хлебчетата!
    Прегръдки и слънчев ден:)))

    ОтговорИзтриване
  4. Вълшебно изглеждат тези хлебчета, Живе!
    Поздравявам те!

    ОтговорИзтриване
  5. Напоследък реших да правя хляб ,вместо да купувам и то взе ,че ми се получава.Не се случва всеки ден,само когато имам време.Приятно ми е да меся и особено когато видя интересна рецепта.
    На вас мили момичета пожелавам приятна и уютна вечер и ви благодаря от сърце за коментарите-прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Живе,
    чудесни си ги направила !!!!
    И аз от началото на годината не купувам хляб!
    Крайно време е да ги опитам тези сладурчета!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Дани,може би ще те последвам-почти през вечер меся и още не ми е омръзнало.Опитай ги тези хлебчетана нас много ни харесаха.
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотни са ти станали ,Живе!
    И аз ги направих веднага докато ги показа Мария,но ще покажа по-нататък!
    Здраве и благоденствие на семейството ти!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти ,Роси!
    И аз при нея ги видях и веднага реших да ги направя.
    Приятна вечер-поздрови!

    ОтговорИзтриване
  10. Ооо, Живе, чуднички са тези хлебчета! Имат много интересна форма и наистина изглеждат супер хрупкави! Записвам си ги за проба :)

    ОтговорИзтриване